استودیو صما
پرطرفدار
گفتگوی اختصاصی استودیو صما با علی امیری در 21مین اجلاس سازندگان و طراحان کشور

علی امیری: نسل جوان و افراد ثروتمند، بازارهای آینده ساخت‌وساز هستند

امیری، مدیرعامل شرکت ریما، در گفتگو با استودیو صما گفت: سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز باید متناسب با نیاز سه گروه اصلی یعنی نسل جوان آینده، افراد مسن و اقشار ثروتمند جامعه برنامه‌ریزی شود. مدیرعامل شرکت ریما، در گفتگو با استودیو صما تأکید کرد: «بازار ساخت‌وساز در ایران باید متناسب با تغییرات نسلی و سبک زندگی اقشار مختلف جامعه بازتعریف شود.
نسل آینده، افراد سالخورده و قشر مرفه، گروه‌هایی هستند که نیازهای متفاوت و نوینی را به بازار تحمیل خواهند کرد.» علی امیری با اشاره به روندهای بازار مسکن و ساختمان گفت: «سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز باید بر سه گروه اصلی تمرکز کند؛ نخست، افراد سالخورده که سبک زندگی و نیازهای خاص خود را دارند. دوم، نسل نوجوان و جوان امروز که طی ده تا پانزده سال آینده وارد بازار خواهند شد و به‌عنوان نسل میلنیوم، طرز فکر و نیازهایی کاملاً متفاوت خواهند داشت. سوم، افراد ثروتمند جامعه که همواره به دنبال کیفیت زندگی بالاتر و امکانات متمایز هستند.» او ادامه داد: «این سه گروه، پتانسیل‌های بزرگی برای بازار محسوب می‌شوند، اما تاکنون محصولات ساختمانی ویژه‌ای برای آنها طراحی و عرضه نشده است. در نتیجه، آینده بازار مسکن به میزان توجه ما به این گروه‌ها بستگی خواهد داشت.» مدیرعامل ریما در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «از نظر جغرافیایی، مطالعات آمایش سرزمینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. سرمایه‌گذاری در مناطقی که مشکلات زیست‌محیطی کمتری دارند ضروری است؛ چرا که ساخت‌وساز نباید بحران‌های بیست سال آینده در حوزه آب و انرژی را تشدید کند. بر همین اساس، شمال و جنوب کشور ظرفیت بالاتری برای توسعه دارند.»
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید