رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اعلام کرد:
سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه سازمان نظام مهندسی قزوین راهاندازی میشود
سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برای سرعت و جلب رضایت اعضا و شهروندان این استان از اول بهمن ماه امسال راه اندازی میشود.
به گزارش «صما» به
نقل از سایت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس سازمان نظام مهندسی
ساختمان قزوین با اعلام این خبر گفت: هیئت مدیره سازمان نظا م مهندسی ساختمان
استان قزوین با عنایت به این که سرعت و سهولت در ارائه خدمات به اعضا و شهروندان
را جز مهمترین وظایف خود میداند؛ نسبت به ایجاد «سامانه هوشمند مدیریت و کنترل
نقشه» اقدام کرد.
علی فرج زاده ها
افزود: از این پس همه امور مربوط به نقشه از مرحله ترسیم، مهر و امضای ناظر و
طراح، ارسال به سازمان، کنترل نقشه، ثبت و کنترل ظرفیت اشتغال، کنترل صلاحیت و
ترخیص نقشه به طور کامل از طریق سامانه و به صورت الکترونیک انجام میشود و این
سامانه از فواید بسیاری برخوردار است که می توان به صرفهجویی در مصرف نیم میلیون
برگ کاغذ A3 که برای چاپ و ارائه نقشهها
به سازمان مصرف میشد؛ اشاره کرد؛ علاوه بر این که در هزینههای خرید و چاپ آنها
از سوی دفاتر طراحی نیز صرفه جویی می شود.
فرج زاده ها در
ادامه گفت: کاهش بیش از ۶۰ درصد مراجعه ها که پیش از این برای پیگیری، ترخیص و…
نقشهها، توسط مالک، مسئول یا نماینده دفتر طراحی، ناظر و طراح پروژه به واحد فنی
سازمان صورت میپذیرفت. که با این سامانه در مصرف سوخت هزینه رفت و آمد و… صرفه
جویی می شود و موجبات جلوگیری از هدررفت نیروی انسانی شاغل در دفاتر طراحی را نیز
فراهم میآورد.
افزایش سرعت کار
بیش از ۷۰ درصد در رویههای ثبت، کنترل و ترخیص نقشه نسبت به سیستم دستی افزایش
کیفیت فنی نقشهها با توجه به این که کنترلکنندگان نقشه بدون امکان دیدن ملک،
ناظر، طراح و دفتر مربوط، صرفا نقشهها را براساس چکلیستهای مورد نظر کنترل میکنند.
رئیس سازمان نظام
مهندسی ساختمان قزوین در ادامه گفت: جلوگیری از مداخله افراد بیصلاحیت در امور
مهندسی با توجه به این که همه مراحل فرآیند نقشه از سوی سامانه قابل رهگیری و
پیگیری است از دیگر فواید این سامانه است؛ علاوه بر این که افزایش کیفیت ظاهری
نقشهها با جلوگیری از مخدوش شدن نقشهها مانند لاکگرفتگی، خطخوردگی، تعدد مهر و
امضای ناظر طراح و… را به همراه می آورد.
فرج زاده ها در
پایان افزود: با توجه به ایجاد پرتال ویژه دفاتر طراحی در سامانه، یک نماینده دفتر
طراحی باید با در دست داشتن معرفینامه از سوی مسئول دفتر، به واحد فنی سازمان
مراجعه و شماره کاربری رمز عبور و آدرس اینترنتی سامانه را دریافت کنند؛ تا از
طریق پرتال نسبت به ایجاد پروژه جدید و ثبت مشخصات ثبتی ملک و مالک اقدام کنند.
انتهای پیام/
کد خبر: ۰۲۲۷