نظام مهندسییادداشت

حضوروغیاب:

دیدار با چالش‌ها و فرصت‌های انتخابات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان

مشارکت، برنامه محوری و مطالبه گری، سه ضلع مثلثی هستند که انتخابات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در دوره دهم را تشکیل می‌دهند، هر سازمانی که توانایی شناسایی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و برای رفع اشکالات خود برنامه‌های منسجم و یکپارچه‌ای ارائه می‌دهد، می‌تواند به موفقیت دست یابد.

نباید از یاد برد که سازمان نظام‌مهندسی ساختمان‌ باگذشت سه دهه از تأسیس خود، به زمینه‌ی گسترده‌ای از آزمون‌ها و چالش‌ها پایان داده است اما در حال حاضر، نیازمند یک بازنگری جدی و منسجم است که با توجه به تجارب گذشته، آنچه را که برای ورود به دنیای امروز و آینده لازم است، برنامه‌ریزی کند.

بنابراین نگاهی به تجارب گذشته نظام‌مهندسی، زمینه‌ای را برای درک بهتر از اهمیت ساخت‌وساز و مسکن در هر جامعه ارائه می‌دهد. نظام‌مهندسی ساختمان از ابتدای تأسیس خود هدف را به توسعه و اجرای پروژه‌های اصولی و فنی اختصاص داده است ازاین‌رو در حال حاضر، ضروری است که نقاط ضعف و کمبودهای موجود شناسایی و رفع شوند هرچند آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد از پروژه‌های ساختمانی در دوره‌های گذشته به‌صورت اصولی و فنی به پایان رسیده‌اند که این نشان‌دهنده‌ی توانمندی و اهمیت سازمان نظام‌مهندسی در جامعه است.

از سوی دیگر نظام‌مهندسی باید همواره به فکر شناخت نیازهای جامعه مهندسین و بهبود و تطبیق با نیازهای جامعه باشد تا بتواند به اهداف خود دست یابد در این راستا ایجاد کمیته‌های مستقل برای نظارت بر پروژه‌ها می‌تواند با شفافیت و کارآمدی در عملکرد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، مؤثر واقع شود.

با توجه به این اهمیت یعنی؛ توسعه و اجرای پروژه‌های اصولی و فنی که در حقیقت یکی از شاخص‌های امنیت در جامعه محسوب می‌شود، مشارکت و برنامه‌ریزی در انتخابات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، اصلی اساسی است که همه‌ی مهندسان باید با دقت و شفافیت در این فرآیند شرکت کنند تا نمایندگانی انتخاب شوند که حقوق تمامی اعضای سازمان را به میزان لازم در نظر بگیرند.

به‌طورکلی با نگاهی به چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو، انتخابات آینده سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فرصتی برای انتخاب نمایندگانی است که بتوانند این سازمان را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت کنند. امیدوارم که با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت قوی، این سازمان به اهداف خود دست یابد.

                                                                                        “سعید ظریف مدیرعامل مجتمع رسانه‌ای ساختمان”

                                                                                                         هرکه نیاموخت از گذشته روزگار

                                                                                                                نیز نیاموزد ز هیچ آموزگار

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا