حمل و نقلشهرمسکن و ساختمان

۵۰ امتیاز تسهیلی برای ساکنان بافت فرسوده: چرا بسیاری از ساکنان از حقوق خود بی‌خبرند؟

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در ششمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر اینکه هرچقدر بسته‌های تشویقی کامل‌تر اجرا شود، روند نوسازی شتاب بیشتری می‌گیرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه نوسازی بافت فرسوده عمدتاً شهرداری‌ها، بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداره ثبت اسناد هستند.

آیینی با اشاره به اینکه مردم و ساکنان بافت فرسوده باید به حقوق خود آگاه باشند تا بتوانند بهترین مسیر را برای نوسازی و تسهیل شرایط انتخاب کنند، تأکید کرد: بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده جهت تسهیل شرایط نوسازی مسکن تدوین شده است. بسیاری از شهروندان از این حقوق خود آگاه نیستند و این وظیفه حلقه‌های میانی است که بی‌واسطه وارد محلات شده و مردم را نسبت به حق و حقوقشان آگاه کنند.

وی بیان داشت: این سوال از سوی شهروندان مطرح است که اگر هر یک از این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده یا در اجرای ظرفیت‌های قانونی در این حوزه کوتاهی کنند، تکلیف آنها چیست؟ پاسخ ما در درجه اول به شهروندان و ساکنان بافت فرسوده این است که ابتدا می‌توانند مراتب را با سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ و در مراحل بعدی به واحد بازرسی شهرداری‌ها، اداره کل بازرسی استانداری‌ها، سازمان بازرسی کل کشور و در نهایت با دادستان‌ها در میان بگذارند

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا