درآمدهای مناطق شهرداری تهران دو برابر شد
اخبار منتشر شده از سوی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، حاکی از افزایش دو برابری درآمدهای مناطق ۲۲گانه این شهر است. این افزایش درآمدها در حالی صورت میگیرد که شهرداری تهران بر روی بهبود کیفیت خدماترسانی به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها نیز تمرکز ویژهای دارد.
عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، در نوزدهمین نشست هماندیشی با شهرداران مناطق، ضمن اشاره به افزایش درآمدها، بر اهمیت سامانه ۱۳۷ پلاس به عنوان یک کانال ارتباط مستقیم با شهروندان تأکید کرد. وی با بیان اینکه این سامانه به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی عملکرد مناطق محسوب میشود، از برنامهریزی جدی برای ارتقاء و بروزرسانی آن خبر داد.
تغییر رویکرد در سامانه ۱۳۷ پلاس
رضا رحمانی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، نیز در این نشست از تغییر رویکرد در سامانه ۱۳۷ پلاس از حالت نظارتی به حالت تصمیمسازی خبر داد. به گفته وی، این تغییر رویکرد به معنای آن است که مشکلات شهروندان به صورت جدیتر و سریعتر بررسی و برای رفع آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.
افزایش دقت در رسیدگی به درخواستهای شهروندان
مهدی وحدت کار، رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس، با ارائه گزارشی از پیامهای مردمی، از احصاء و دستهبندی این پیامها بر اساس ۳۲ محور جدید خبر داد. این اقدام به شهرداری تهران کمک خواهد کرد تا با دقت بیشتری به درخواستهای شهروندان رسیدگی کرده و مشکلات را به صورت ریشهای حل کند.
تدوین داشبورد مدیریتی برای نظارت بر عملکرد مناطق
همچنین، برای نظارت بهتر بر عملکرد مناطق و تسریع در رفع مشکلات، یک داشبورد مدیریتی تدوین شده است که به مدیران ارشد شهرداری تهران امکان میدهد تا به صورت آنلاین وضعیت مناطق را رصد کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
تغییر چهره شهر تهران در سال آینده
شعبانی همچنین از برنامهریزی برای تغییر چهره شهر تهران و بهسازی میادین خبر داد و وعده داد که شهروندان در پایان سال جاری شاهد تغییرات چشمگیری در ظاهر شهر باشند.
تمرکز بر ارتباط با شهروندان و اتمام پروژههای نیمهکاره
در پایان این نشست، شعبانی به سه برنامه مهم شهرداری تهران که تا پایان سال آینده باید محقق شود، اشاره کرد: تغییر چهره شهر، ارتباط بیشتر با مردم و شهروندان و اتمام پروژههای نیمهکاره.
سخن پایانی
افزایش درآمدهای مناطق شهرداری تهران و تمرکز بر بهبود کیفیت خدماترسانی به شهروندان، نشان از عزم جدی شهرداری تهران برای ایجاد یک شهر بهتر و باکیفیتتر دارد. با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه ارتقاء سامانه ۱۳۷ پلاس و تدوین داشبورد مدیریتی، میتوان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد بهبود چشمگیر در رسیدگی به مشکلات شهروندان باشیم.