حمل و نقل

افتتاح یک باند قطعه دوم آزادراه تهران-شمال در سال جاری

بر اساس اعلام وزارت مسکن و شهرسازی بناست یک باند از قطعه دوم آزادراه تهران – شمال در سال جاری افتتاح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این دی ماه سال ۹۹ نیز از روند پیشرفت کار در قطعه دوم آزادراه تهران – شمال بازدید و اعلام کرده بود که ساخت آزادراه ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمدباقر نوبخت در آن زمان با اعلام این که دولت از تیر تا دی ماه ۹۹ بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت روند اجرایی قطعه دوم آزادراه تهران – شمال هزینه کرد ، گفته بود: با تکمیل قطعه یک آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه ۲ نیز این مسیر بیش از پنج کیلومتر کاهش خواهد یافت.

قطعه دوم آزادراه تهران شمال ۲۲ کیلومتر طول دارد که بیش از ۹۰ درصد آن تونل است. یکی از تونل‌های این مسیر تونل البرز شرقی است که حدود ۶.۵ کیلومتر طول دارد.

بر اساس اعلام وزارت راه‌و‌شهرسازی در طرح ساخت آزادراه تهران – شمال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به همراه یک هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی فعال هستند.

طبق گزارش این وزارتخانه، ساخت آزاد راه تهران – شمال منابع مالی سنگینی نیاز دارد. شرکت ساخت به عنوان نماینده دولت تاکنون حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به همراه بنیاد مستضعفان به‌عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ است تا طبق برنامه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در بازدید عصر جمعه وزیر راه‌وشهرسازی و روسای سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مستضعفان از قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: قرار است طی سال جاری یک باند از قطعه دو آزادراه تهران – شمال احداث شود.

به‌گفته وی قطعه دو آزادراه تهران – شمال با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا