مسکن و ساختمانمعماری

چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان : رونمایی از طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

پنجمین اجلاس سازندگان منطقه یک

چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان برای پنجمین سال در منطقه یک تهران برگزار می شود.  محوریت این اجلاس ” نقش آفرینی سازندگان مناطق برخوردار کشور در نهضت ملی مسکن برای آحاد جامعه” است که سازندگان برخوردار از سراسر کشور در آن شرکت می کنند.
پنجمین سالی است که این اجلاس در منطقه یک تهران با حضور سازندگان این منطقه و سایر سازندگان مطرح کشور برگزار می شود . در اجلاس پیشرو مسئولانی از کمیسیون عمران مجلس، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی،شورای شهر، شهرداری تهران و سازندگان برخودار تهران و کشور شرکت خواهند کرد.

چندی پیش جمعی از سازندگان برجسته کشور و منطقه یک  تهران  درخواستی از معاون اول ریاست جمهوری با توجه به منویات رهبری برای حل بحران مسکن در ایران  داشتند. سازندگان معتقدند بخش مهمی از اقتصاد کشور توسط صنعت ساخت و ساز پیشبرده می شود همچنین  نیاز به مسکن حقی همگانی است.

از این رو جمعی از سازندگان مطرح تهران پیشنهاداتی برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن دارند. آنان اظهارداشتند در صورت اعمال تخفیف “۹۰درصدی” مجموع عوارض پروانه ساختمانی و حقوق دولتی،  تسریع صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری براساس قانون در مدت یک هفته ، ساخت صد هزار واحد مسکونی در سراسر ایران را تقبل کنند.

شایان ذکر است امضاکنندگان این نامه با سرمایه شخصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی و درخواست زمین و صرفا با تسریع فرایند اخذ مجوزهای لازم برای ساخت و ساز و اعمال تخفیف های ذکر شده، هر یک می توانند ۵۰۰ واحد مسکونی بسازند که مجموعا به عدد ۱۰۰ هزار واحد  در سطح کشور می رسد.

دولت بدون حمایت از بخش خصوصی و بخش خصوصی بدون مساعدت بخش دولتی نمی تواند بحران مسکن را در سطح کشور حل کند. از این رو به عنوان افرادی که دغدغه پیشرفت ایران و عزت مندی دولت و مردم را دارند صمیمانه خواستار حمایت دولت هستیم.

در این برنامه، نقش معماران در شکل‌دهی به فضاها و چگونگی تعریف زندگی در آن‌ها، به عنوان یکی از مسائل حیاتی و پیچیده معماری مورد بررسی قرار می گیرد. با پیشرفت فناوری و تغییرات جامعه، معماری نیز در حال تغییر و تحول است. سوال اصلی این است که چه عواملی معماران را در این تحولات یاری می‌دهد تا بتوانند فضاهای مسکونی و شهری بهتری برای آینده ایجاد کنند؟

مجتمع رسانه ای ساختمان – صما نیز در پی دغدغه ای که برای حل مسائل صنعت ساخت و ساز در کشور دارد در نظر دارد به این موضوع با حضور سازندگان برخوردار و مسئولان دولتی از این طرح در اجلاس پیش رور رونمایی کند.


سرفصل های اجلاس ها

  • پنل رونمایی از طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی (جزئیات طرح، مشارکت‌ها و نقش سازندگان ) با حضور بیش از ۵۰۰ سازنده مناطق برخوردار کشور
  • پنل های ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه های منطقه یک و مناطق برخوردار کشور
  • کارگاه های آموزشی
  • نمایشگاه تقاطع – پروژه های شاخص منطقه یک
  • نمایشگاهی با معرفی برند‌ها، متریال‌ها و پروژه‌های شاخص منطقه یک
  • سخنرانی هایی پیرامون نقش معماران در شکل‌دهی به فردای معماری
  • بررسی جایگاه و تأثیرات معماری در شکل‌دهی به فضاهای مسکونی و شهری
  • پنل تعریف برند در صنعت ساخت و ساز؛ چگونگی شکل‌گیری و ارتقای یک برند قوی

این برنامه در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش های صدا و سیما به میزبانی صما برگزار می شود.

سایت برنامه 

لینک پیش ثبت نام در اجلاس

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا