مسکن و ساختمان

مجید ناصریان، سازنده:

در ایران از انرژی‌های سنتی در صنعت ساختمان استفاده می‌شود

مجید ناصریان از سازندگان تهران در گفتگو با صما بیان کرد: سرعت بخشیدن به کارهای گرفتن اخذ مجوز و ایجاد دولت الکترونیک  واقعی  برای اینکه کارهای اداری اخذ مجوز در عمل و نه در گفتار کوتاه تر شود، برداشتن مانع بزرگی از پیش پای سازندگان است.

این سازنده درباره ریسک‌های پیشروی سازندگان اشاره کرد: در حال حاضر ریسک‌ها مالی است زیرا که ثبات قیمت در بازار نداریم و به علت تورم همه کارها با ریسک مالی مواجه است. البته در این شرایط با توجه به اینکه قیمت مسکن نیز افزایش می یابد تا حدودی می‌توان کار کرد هرچند که وضعیت مطلوب نیست.

 ناصریان درباره تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمان گفت: در حال حاضر انرژی‌های سنتی هنوز در ایران استفاده می شود و همچنان به روش‌های مدرن نزدیک نشده‌ایم. برای رفتن به سمت کاهش انرژی نیاز به مطالعات و پژوهش توسط نهادهای مرتبط است تا بتوان از برندهایی که کیفیت بهتری دارند در ساختمان سازی استفاده کرد. همچنین درباره پایداری و ایمنی ساختمان معمولا روش‌های پیشنهادی محاسبات که هم به صرفه برای سازنده و هم ایمن برای ساکنان آن باشد را بر اساس آنچه که مهندسان برآورد می کنند جهت پایداری و ایمن‌سازی ساختمان انجام می‌دهیم البته این محاسبات روی کاغذ است و ممکن است در موقع بلایای طبیعی نتیجه مطلوب را ندهد اما راه حل پیش روی ما فعلا تکیه بر دانش مهندسان در ایران است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا