مسکن و ساختمانمعماری

پژمان جوزی، سازنده منتخب تهران در دومین اجلاس طراحان و سازندگان :

مدیریت شهری قوانینی تصویب کند که ایران را در شان معماری‌اش بسازیم

پژمان جوزی از دیگر سخنرانان روز اول دومین اجلاس سازندگان و طراحان بود. این سازنده منتخب تهران و بنیانگذار گروه ساختمانی جوزی و همکاران به اقلیم های متفاوت در ایران اشاره کرد و گفت: مسئولیت زیادی بر دوش ما سازندگان است که در اقلیم های متفاوت براساس آن اقلیم به ساخت و ساز بپردازیم و به فکر آیندگانمان باشیم.

نظام مهندسی رویه خود را تغییر دهد

سازندگان باید از عنوان  و اعتبار خود در مقابل عده ای سودجو دفاع بکنیم سازمان نظام مهندسی هم در این زمینه مسئول است تا به کاسبی مهندسان پایان دهد و به ساخت و ساز با کیفیت بپردازد. چرا بنایی در این کشور باشد که به دلیل ناایمن بودن به دادگاه کشیده شود.

مدیران شهری مسئولیت بیشتری از سازندگان در قبال شهر دارند

ما سازندگان مسئولیم که ساختمان های بهتر بسازیم هرچند که برای گرفتن یک مجوز نفسمان به شماره می افتد و برخی از قوانین قدیمی است و از مسئولین می خواهیم که به مشکلات سازندگان توجه کنند. مدیران شهری از ما مسئولیت بیشتری دارند تا سازندگان آزادمند و قانون مند ساختمان سازی کنند. ما در قبال ساخت و ساز برای حفظ انرژی در برابر آیندگان مسئولیم و مسئولیت مدیران از ما بیشتر است.

مُلک، مِلک ماست. ماییم که باید صلاح مُلک بدانیم. دوره صلاح مملکت خود خسروان دادند، گذشته است. خسروان مسئولین اجرایی هستند که باید قوانین را به گونه ای وضع کنند که ایران را آنگونه که در شان آن است، بسازیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا