مسکن و ساختمان

در دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد:

پنل آنالیز، ایده و ارزش برگزار شد

 در ادامه برنامه های روز دوم، دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد معماران محمد ریحانی، علیرضا مدرسی  و علی سویزی به نقش آنالیز، ایده و ارزش در پروژه های آپارتمانی دفتر برسا پرداختند.

ریحانی درباره ایده سخن گفت و بیان کرد: شناخت کامل نیاز دارد که معمار گاهی از نقش خود جدا شود و بستر را بهتر ببیند، بشنود و نگاه خلاقانه داشته باشد.  سپس درباره نقش آجر در پروژه هایی که داشتند پرداخت و گفت نگاه ما در استفاده از آجر برآمده از دل پروژه بوده است.  شخصیت سازی در پروژه بسیار مهم است. 

مدرسی نیز گفت: کارفرماهایی که برای استفاده شخصی به ما مراجعه می کنند با توجه به گفتگویی که با هم داریم متوجه سلیقه و نیازهای او می شویم. برخی از کارفرماها نیز برای سرمایه گذاری مراجعه می کنند که در حقیقت ما نمی دانیم کاربر این فضا چه کسانی خواهند بود. در پروژه میم که داشتیم کارفرما بخشی از مساحت را برای زندگی کردن  و طبقات دیگر را به عنوان مستغلات می خواست که بر همین اساس برای او دست به طراحی زدیم.

سویزی در انتها اشاره کرد: به دلیل حجم ساخت و سازها در شهرهای بزرگ خواه ناخواه وارد رقابت با خانه های اطراف به جهت متریال و معماری برود. با توجه به اینکه ارزش افزوده مهم است سعی کردیم در سروش ۲۳ و سروش ۳۴ خلق ارزش کنیم. سپس وی درباره مشخصات زمین و چالش ها و شیوه طراحی آن و متریالی که به دلیل شرایط پروژه از آن استفاده شده است، سخن گفت.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا