شرکت ها

تحلیل و پیش بینی قیمت تیرآهن در بازار فولاد ایران

تحلیل و پیش بینی قیمت تیرآهن از مواردی است که هر پیمانکاری باید بلد باشد. این محصول فولادی، یکی از موارد پرکاربردی است که در ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. نوسانات قیمت تیرآهن در بازار، بستر مناسبی را برای خرید و فروش آن به‌وجود می‌آورد.بررسی نوسانات قیمت تیرآهن در سال های گذشته و همچنین بررسی عواملی که می توانند به صورت مستقیم بر قیمت این محصول موثر باشد، می تواند به تخمین قیمت ها در سال جاری بسیار تاثیرگذار باشد.

قیمت تیرآهن و هر آنچه می تواند بر آن موثر باشد

تیرآهن و اکثر محصولات فولادی از مواردی هستند که بسیار پرکاربرد بوده و وجود آنها در بازار یک امر حیاتی است. باتوجه به تورم در کشور و نوسان قیمت دلار، قیمت تیرآهن نیز همیشه در حال نوسان است. انواع تیرآهن در بازار موجود است که هر کدام کاربرد و قیمت متفاوتی دارد. این محصولات به ۴ دسته INP, IPE, IPB, CPB تقسیم می‌شوند.

اکثر تیرآهن ‌های نام‌ برده ‌شده، در ساختما‌ن ‌سازی کاربرد دارند، اما نوع IPE و INP مصرف بیشتری دارند. تیرآهن‌ های IPB در ۲ دسته سنگین و سبک تولید می‌ شوند که نوع سنگین آن در صنایع کشتی ‌سازی و اسکله‌ سازی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

به ‌طور کلی، نوع تیرآهن و وزن آن بر قیمت این قطعه تاثیرگذار است. عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که می ‌توانند باعث نوسان قیمت این محصول شوند. بالا یا پایین رفتن بهاء مواد اولیه این محصول، از عوامل تاثیرگذار بر این مورد است.

نوسان قیمت مواردی همچون آهن اسفنجی، شمش فولاد و سنگ آهن که از پایه ‌های تولیدات تیرآهن هستند، تغییر قیمت این محصول را با خود به همراه دارند. ابعاد و اندازه تیرآهن نیز از عوامل تاثیرگذار بر این مورد است.

یکی دیگر از موارد مهمی که می ‌تواند باعث نوسان قیمت این محصول شود، عرضه و تقاضای بازار است. در صورت بالا رفتن تقاضا برای تیرآهن و کم بودن عرضه آن، این محصول با افزایش قیمت روبرو می‌شود.

همچنین درصورتی‌که عرضه زیاد بوده و تقاضا کم باشد، قیمت تیرآهن با کاهش روبه‌رو می‌ شود. عرضه این محصول در بورس کالا نیز از عواملی است که بر این مورد تاثیرگذار می ‌گذارد. در صورت تغییر قیمت ارزش سهام شرکت‌ های تولیدکننده، قیمت این محصول نیز بسته به بورس کالا تغییر خواهد کرد.

میزان واردات و صادرات این محصول نیز از مواردی است که باعث نوسان قیمت آن می‌ شود. در زمان خرید تیرآهن نیاز به حمل ‌و نقل آن داریم و هزینه حمل ‌و نقل این کالا باتوجه به وزن و متراژ آن محاسبه می ‌شود. هرچه ماشین مورد نیاز برای جا‌به‌جایی محصول خریداری ‌شده بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

 

نحوه پیشبینی قیمت تیرآهن در بازار ایران

نکات ظریفی برای پیش بینی قیمت تیرآهن در بازار ایران وجود دارد که هر فردی می‌تواند آن‌ها را یاد بگیرد. درصورتی‌ که این نکات را بدانید به‌سادگی می‌توانید به پیش ‌بینی قیمت این محصول بپردازید. با ما همراه باشید تا با نحوه پیش بینی قیمت تیرآهن آشنا شوید.

فردی که بخواهد به پیش بینی قیمت تیرآهن در بازار تسلط پیدا کند، باید به چند مورد خاص توجه کند. نوسانات ارز و قیمت دلار از مواردی است که باعث تغییر قیمت این محصول خواهد شد. بنابراین، دنبال‌کردن اخبار روزانه در رابطه با قیمت ارز یکی از مهم‌ترین موارد در پیش‌بینی بهای تیرآهن است.

قیمت جهانی این محصول در سراسر دنیا نیز از مواردی است که می‌تواند در پیش بینی نوسانات تیرآهن در بازار ایران کمک کننده باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته‌شد، توجه به میزان عرضه و تقاضا در بازار نیز از مواردی است که در پیش بینی قیمت تیرآهن تاثیرگذار است.

توجه به مسائل سیاسی و اخبار از موارد کمک ‌کننده به پیش‌ بینی قیمت آن است. به‌عنوان مثال، اتفاق افتادن فاجعه‌ هایی مانند فروریختن ساختمان متروپل یا زلزله‌ های بزرگ از مواردی است که با بررسی آنها می‌توان کاهش یا افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم‌چون تیرآهن را پیش‌بینی کرد.

نظر و پیش بینی کارشناسان در مورد قیمت تیرآهن در سال جاری

همان‌طور که می‌دانید، تیرآهن از مهم‌ترین عنصرهای ساختمان‌سازی است. بنابراین، نظر و پیش‌بینی کارشناسان در رابطه با قیمت این محصول، مخصوصاً در سال جاری از موارد بسیار مهم است که اکثر پیمانکاران باید از آن اطلاع داشته باشند.

از آنجایی که تغییرات فصلی در مقدار تولیدات و خرید و فروش تیرآهن تاثیرگذار هستند، در ادامه سال جاری که آب‌وهوا رو به سردی می‌رود، ساخت‌وساز کمتری صورت می‌گیرد. به همین دلیل شاهد نوسان قیمتی زیادی نخواهیم بود. اگر بخواهیم روند تغییرات قیمت تیرآهن در سال ۱۴۰۲ را بررسی کنیم می توانیم نمودار مربوط به قیمت تیرآهن ظفر بناب را در طی این سال رصد کنیم.

تیرآهن ظفر بناب یکی از انواع تیرآهن هایipe  موجود در بازار است که در سایزبندی های ۱۲ الی ۲۷ تولید می گردد. تیرآهن ظفر بناب از جمله تولیدات کارخانه ظفر بناب است که در آذربایجان غربی قرار گرفته است. البته در حال حاضر پرکاربردترین سایز سایز ۱۴ و ۱۶ است که به سبب کاربرد بالای این دو سایز، بیشترین کاربرد در قسمت های مختلف سازه را دارند. قیمت این محصول در ابتدای سال با نرخ ۲۷۳۵۰ شروع شد ولی در طی چند ماه به بالاترین نرخ خود در این سال یعنی ۲۹۰۵۰ رسید اما این روند پایدار نبود و به سبب نوسانات رخ داده در بازارهای مختلف و تحولات گسترده ای که اتفاق افتاد، در کانال ۲۵۰۰۰ تومان نوسان داشت. از این رو باید گفت قیمت تیرآهن ظفر بناب تبریز در انواع سایز به خصوص سایز ۱۴ بسته تحولات رخ داده بود .

مواردی مانند توافقات سیاسی، نوسان قیمت جهانی فولاد و نرخ ارز که کمتر قابل پیش‌بینی هستند، از عواملی خواهند بود که ممکن است در سال جاری بر قیمت تیرآهن در بازار ایران تاثیر بگذارند. اگر قصد خرید تیرآهن را دارید، پیشنهاد می‌شود در اکثر مواقع اخبار روز را دنبال کرده و باتوجه به تاثیر آنها بر این مصالح، خرید خود را در زمان درست انجام دهید.

نکات خرید تیرآهن با توجه به قیمت لحظه ای تیرآهن

باتوجه به قیمت لحظه‌ ای تیرآهن، هر فردی برای خرید آن باید به نکات خاصی توجه کند. در این بخش در رابطه با مواردی که قبل از خرید این محصول باید به آنها توجه شود صحبت خواهیم کرد.

در مرحله اول، همیشه باید از اخبار مربوط به محصولات فولادی باخبر باشید و باتوجه به آن خرید خود را انجام دهید. همچنین پیش بینی قیمت تیرآهن که توسط کارشناسان انجام شده و توجه به آن، می‌تواند درهنگام خرید به کمک شما بیاید.

دقت داشته باشید که همیشه از طریق اینترنت، قیمت روز تیرآهن را چک کنید و پس از آن خرید انجام دهید. در زمان سفارش این محصول، قیمت آن را از چند فروشنده مختلف بگیرید تا طعمه افراد سودجو که بالاتر از بهاء اصلی تیرآهن، آن را به فروش می‌رسانند نشوید.

هم‌چنین می‌توانید از طریق اینترنت و بستری امن، از یک سایت معتبر، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و مقدار مورد نیاز را سفارش دهید. علاوه‌بر این، با چک کردن چند فروشنده به‌صورت آنلاین، می‌توانید بررسی کنید که کدام بهتر است تا تیرآهن را از آن خریداری کنید. یکی از مراکز خرید و فروش انوع مقاطع فولادی، آهن ملل است که با ارائه خدماتی چون مشاوره، اطلاع رسانی و فروش ویژه برای خریداران، به همراه ارائه به روز ترین و بهترین قیمت موجود در بازار، مشتریان را در خریدی به صرفه یاری می رساند. شما می تواند از طریق صفحه https://ahanmelal.com/contact-us  با کارشناسان تیرآهن در تماس باشید.

جمع‌بندی

پیش بینی قیمت تیرآهن، همیشه از مواردی بوده که برای خرید به آن نیاز دارید. توجه داشته باشید که محصولات مهمی که اقتصاد یک کشور را به شکوفایی می‌رسانند، همیشه بر طبق اخبار و عوامل بزرگ کشوری و جهانی قیمت‌گذاری می‌شوند.همانطور که اشاره شد، قیمت یترآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال اگر در سال جدید نرخ جهانی فولاد و همچنین قیمت دلار رو به افزایش باشد، قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع پر مصرف نیز افزایشی خواهد بود. از این رو اگر دولت بخواهد بازار را ثابت نگه داردف و از افزایش قیمت های ناگهانی جلوگیری نماید، می بایست سیاست های حمایتی خاصی را در نظر بگیرد و از سوی دیگر از عرضه تیرآهن در بورس حمایت کند تا بتواند میزان عرضه و تقاضا در بازار را کنترل نماید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا