سرنوشت آزادراه شمال به روايت دولتيها
ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال سرمايهگذاري بيش از سه هزار ميليارد توماني نياز دارد
سيداحمد صادقي معاون وزير راه و شهرسازي، درتشريح اقدامات دولت به عنوان كارفرماي آزادراه تهران – شمال براي اجراي قطعات يك و چهار اين آزادراه گفت: در قطعه يك چندي پيش مذاكرات جدي با طرف چيني داشتيم و مضمون صحبت بر اين بود كه چينيها يا پروژه را سر موعد به اتمام برسانند يا تحويل وزارت راه و شهرسازي بدهند و بروند.
او با اشاره به اينكه ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال سرمايهگذاري بيش از سه هزار ميليارد توماني نياز دارد، گفت: به دليل حجم بالاي سرمايهگذاري و هزينه بالاي اجرا، دولت مجبور است سهم خود را در اين دو قطعه افزايش دهد، بنابراين پيشبيني ميكنيم سرمايهگذاري به صورت 60 درصد دولت و 40 درصد بخش خصوصي باشد.
به گزارش فارس، معاون وزير راه و شهرسازي درباره ادعاي شريك وزارت راه (بنياد) مبني بر عدم وجود سرمايهگذار براي فاز 2 و 3 آزادراه تهران – شمال تصريح كرد: از نظر بنياد اين نگرشها وجود دارد؛ اگر ميخواستيم به تفكرات آنها گوش دهيم كه مرحله چهار هم به اتمام نميرسيد. آنها در منطقه يك هم سالهاست كه به كار نكردن و حرف زدن عادت كردهاند.
;
;