سرنوشت آزادراه شمال به روایت دولتیها
ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال سرمایهگذاری بیش از سه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد
سیداحمد صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی، درتشریح اقدامات دولت به عنوان کارفرمای آزادراه تهران – شمال برای اجرای قطعات یک و چهار این آزادراه گفت: در قطعه یک چندی پیش مذاکرات جدی با طرف چینی داشتیم و مضمون صحبت بر این بود که چینیها یا پروژه را سر موعد به اتمام برسانند یا تحویل وزارت راه و شهرسازی بدهند و بروند.
او با اشاره به اینکه ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال سرمایهگذاری بیش از سه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد، گفت: به دلیل حجم بالای سرمایهگذاری و هزینه بالای اجرا، دولت مجبور است سهم خود را در این دو قطعه افزایش دهد، بنابراین پیشبینی میکنیم سرمایهگذاری به صورت ۶۰ درصد دولت و ۴۰ درصد بخش خصوصی باشد.
به گزارش فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ادعای شریک وزارت راه (بنیاد) مبنی بر عدم وجود سرمایهگذار برای فاز ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال تصریح کرد: از نظر بنیاد این نگرشها وجود دارد؛ اگر میخواستیم به تفکرات آنها گوش دهیم که مرحله چهار هم به اتمام نمیرسید. آنها در منطقه یک هم سالهاست که به کار نکردن و حرف زدن عادت کردهاند.
;
;