نظام مهندسی

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

احتمال انحلال نظام مهندسی استان تهران

به گفته حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ، احتمال انحلال نظام مهندسی استان تهران پررنگ شد.

طبق ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان(اصلاحی ۱۳۹۰-۰۳-۳۱)- وزارت راه و شهرسازی مجاز است ضمن بررسی عملکرد سازمانهای استان و گزارش هیات عمومی سازمان، در خصوص چگونگی‌ ادامه کار آن سازمان‌ ها توصیه‌ های لازم را بنماید و در صورتی که به دلیل انحراف از اهداف سازمان، انحلال هر یک از آنها را لازم بداند، موضوع را در‌ هیاتی مرکب از وزیر راه و شهرسازی، وزیر دادگستری و رئیس سازمان مطرح نماید. تصمیم هیات با دو رأی موافق لازم‌الاجراء خواهد بود.

تبصره (اصلاحی ۱۳۹۰-۰۳-۳۱)- انجام وظایف قانونی سازمان و سازمانهای استان تا زمانی که تشکیل نشده است و همچنین در زمان تعطیل یا انحلال با وزارت راه و‌ شهرسازی است که حداکثر به مدت ۶ ماه به عنوان قائم مقامی عمل می‌ نماید و ظرف این مدت موظف به برگزاری انتخابات برای تشکیل مجدد‌ سازمانهای یاد شده خواهد بود.

متن گفتگوی وی را در فیلم زیر ببینید.

مطالب پیشنهادی

‫۷ دیدگاه ها

  1. چرا آقای شکیب رئیس نظام مهندسی کشور جلوی فساد و امضافروشی و دلالی برخی مهندسان و فعالیت مجریان صوری و شرکت های خدمات آزمایشگاهی صوری که با اجاره کردن فله ای پروانه اشتغال سایر مهندسان تشکیل شدند را نمی گیرد.

  2. مشکلی که الان به وجود آمده اینه که بعضی طراحان از مالکان پول مجری را میگیرند و درصدی خودشان برمیدارند و درصدی به مجری صوری میدهند! مجری نیز تا آخر کار سر ساختمان نمیاد! باید جلوی فعالیت دلالان و کارچاق کن های نظام مهندسی گرفته شود . متاسفانه برخی طراحان نقش دلالی و کارچاق کنی بین شرکت های خدمات آزمایشگاهی را دارند که به همین علت لازم است ارجاع کار آزمایشگاه مثل ارجاع کار نظارت توسط سازمان نظام مهندسی برقرار شود تا بساط دلالان و کارچاق کن ها برچیده شود .

  3. سرساختمان ها یک کانکس وجود دارد که با نصب دستگاه ثبت ساعت تردد آنلاین و GPS مجهز به اثر انگشت می‌توان حضور یا عدم حضور مهندسان مجری و ناظر سرساختمان را کنترل نمود و مهندسان غائب و امضافروش و چندشغله را به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی نمود

    1. بله فرمایش شما درسته.ولی خانه از بنیان خراب است .باید حق الزحمه مهندسین متناسب با مسئولیت و تعهد و حضور مستمر باشد و جوابگوی هزینه های زندگی باشد تا مهندس مجبور به چند شغله بودن نباشد.

  4. در خصوص حضور و نظارت مهندسان در مراحل مختلف ساخت و ساز میتوان گفت: برای بررسی حضور مهندس ناظر و مجری در مراحل مختلف ساخت و ساز نرم‌افزاری تهیه شده که با یک لینک، ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری برقرار می‌کند که حضور مهندس ناظر یا مجری در محل پروژه با یک اپلیکشن با GPS بررسی و گزارشات به صورت آنلاین ارسال شود

  5. نظر شما را در مورد فساد گسترده و باند مافیایی مهندس احمد رضا ج از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر اراک جلب میکنم که با اجاره کردن پروانه سایر مهندسان ، ۶ شرکت خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن صوری تاسیس کرده و به مافیای این حرفه تبدیل شده و با قیمت شکنی و تخفیف دادن به مالکان زمین ، انحصار این حرفه را به دست گرفته و موجبات بیکار شدن ده ها شرکت آزمایشگاهی و صدها نفر مهندس شده . پس وزارت راه و شهرسازی باید برای جلوگیری از تشکیل شرکت های آزمایشگاه صوری در نظام مهندسی ، دستگاه کارت ساعت زنی در آزمایشگاه نصب کند تا مدیرعامل شرکت و سهامداران و کارکنان شرکت حضور خود در آزمایشگاه را ثبت کرده و به اطلاع شورای انتظامی نظام مهندسی برسانند تا با مهندسان امضافروش برخورد قانونی شود

  6. اگر قراره به انحلال یک سازمان بدلیل تخلف و انحراف باشد، کل سازمان ها و ادارات و وزارت خانه های کشور باید منحل و تعطیل کردند و تمام مسئولین کشور نیز اخراج شوند .چون هیچکدام کارایی ندارند و از اهداف منحرف شده و تخلف دارند.این موضوع تسویه حساب جناحی و گرو کشی و باج خواهی است وقطعاً از روی دلسوزی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا