نظام مهندسی

عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی ساختمان گیلان:

دهیاران در چرخه ساخت و ساز روستایی تاثیر بسزایی دارند

عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با بیان اینکه مازندران به خاطر ساخت و سازهای بی رویه در خطر است،گفت: دهیاران به عنوان صادر کنندگان مجوز ساخت و ساز نقش مهمی در چرخه ساخت و ساز روستایی دارند.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، سودابه مهری عضو هیأت رئیسه سازمان در سومین نشست هم اندیشی دهیاران و مسئولان فنی شهرهای سوادکوه شمالی، سیمرغ، میاندرود با اشاره به تأکیدهای اخیر دولت و توجه ویژه به ساخت و سازهای مازندران بیان داشت: با توجه به روند ساخت وسازهای غیرمجاز استان و از بین رفتن مرغوب ترین اراضی کشارزی، ساخت و ساز در استان های شمالی خیلی مورد تآکید دولت قرار گرفته است.

وی افزود: از چندین سال پیش نظام مهندسی توجه ویژه ای به این معضل داشته و مطالعات جامعی در خصوص ساخت و سازهای معاصر استان و آسیب ها و راهبردهای آن انجام داده است.

مهری ادامه داد: ; در سال های اخیر حساسیت در خصوص ساماندهی به ساخت و سازهای شهری ; وجود داشته ولی اکنون با توجه به افزایش ساخت وسازهای بی رویه در روستاها حساسیت به سمت روستاها کشیده شده.

عضو هیأت رئیسه سازمان بیان داشت: ساخت وساز در شهرها تکمیل شده و به سیمای یک شهر مثل ساری و قائمشهر که نگاه می کنیم ; با ساخت و ساز تهران تفاوتی ندارد و ; در واقع هیچ الگوی ساخت وسازی که متناسب با اقلیم و فرهنگ مازندران باشد وجود ندارد.

مهری با بیان اینکه تمایل روستائیان به شهری شدن یکی از مشکلات اصلی است، اظهار داشت: دهیاران به عنوان اولین سطح مدیریتی در روستاها نقش بسزایی در جلوگیری از این ساخت و سازها دارند و مازندارن به خاطر ساخت و ساز بی رویه بشدت در خطر است و دهیاران به عنوان صادر کنندگان مجوز ساخت و ساز نقش مهمی در چرخه ساخت و ساز روستایی دارند.

;

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا