حمل و نقل

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

تلاش برای اتصال ریلی هندوستان به آسیای میانه از طریق چابهار/ کاهش ۸۰ درصدی مصرف گازوئیل با استفاده از شبکه ریلی

یک نماینده مجلس تصریح کرد: با استفاده از شبکه حمل‌ونقل ریلی مصرف بالای ۹۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۰ میلیون لیتر گازوییل در کشور به ۲۰ میلیون لیتر کاهش پیدا خواهدکرد.

تلاش برای اتصال ریلی هندوستان به آسیای میانه از طریق چابهار/ کاهش ۸۰ درصدی مصرف گازوئیل با استفاده از شبکه ریلی

نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس یادآورشد: یکی از زیرساخت های بسیارمهم
شبکه ریلی هست که باید تمام مراکز استانها و شهرهای کشور را به این شبکه وصل کنیم
تا بتوانیم با کشورهای همسایه مان هم ارتباط بهتری داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه براساس اصل ۴۳ قانون
اساسی، باید جلوی اتلاف سرمایه ها گرفته شود،گفت: دربحث ترانزیت که منبع درآمدی
بسیارمهمی است سرمایه گذاری در بخش ریلی( مسافری و باری) بهترین سرمایه گذاری ممکن
است که باید به آن توجه خاصی داشته باشیم
.

قوامی در ادامه تاکید کرد: مهمترین سرمایه گذاری این است که تمام
جاهای ناممکن و با دسترسی سخت را با استفاده از شبکه ریلی ممکن و در دسترس کنیم که
این مهم، اهتمام دولت و مجلس و متولیان امر را می طلبد.

وی اضافه کرد: به طورمثال اگر بتوانیم ارتباط با جمعیت یک میلیاردی
هندوستان را از طریق چابهار به آسیای میانه متصل کنیم مستلزم این است که راه آهن
به چابهار، زاهدان، سبزوار و اسفراین برود و از آنجا به آسیای میانه متصل شود که
در صورت مهیا شدن این امر هم زمان سفر کوتاه می شود و هم بار مطمئن به مقصد می رسد
.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به ویژگی های راه آهن از حیث اقتصادی
وبه دنبالآن استقرار بنگاه ها و خانواده ها اظهارکرد: از۱۳۵۰ هزارمیلیارد
تومان نقدینگی کشور ۶۲ درصد دراختیار استان تهران قرار دارد که این خلاف اصل ۴۸
قانون اساسی است و این ضعف ما هست که نتوانسته ایم هر منطقه ای را به فراخور
استعداش رشد دهیم
.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد جمعیت کشور درکلانشهرهاست و ۱۶ درصد در تهران
ساکن هستند که بدون شک با تکمیل و توسعه راه آهن، به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت
ها می توان به رشد اقتصادی و توسعه سایر مناطق هم کمک کرد.

قوامی با بیان اینکه نباید در جامعه گرفتارتمرکز بیش ازحد شویم،
خاطرنشان کرد: درتهران روزانه بالای یک و نیم میلیون تقاضای سفر وجود دارد که می
توان با برنامه ریزی صحیح بخش زیادی ازآن را به شبکه حمل و نقل ریلی منتقل کرد.

وی افزود: با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی مصرف بالای ۹۰ میلیون
لیتربنزین و ۱۰۰ میلیون لیتر گازوییل در کشور به ۲۰ میلیون لیتر کاهش پیدا
خواهدکرد و با این مدیریت هزینه می توان ارز به دست آورد و آن را به سرمایه تبدیل
کرد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس درخاتمه با بیان اینکه حمل و نقل ریلی به
اعتقاد من مطمئن ترین و بهترین زیر ساخت است که می تواند توسعه را به ارمغان
بیاورد، گفت: ما متاسفانه ریل گذاری مناسب در کشور ایجاد نکرده ایم چرا که اگر این
اتفاق می افتاد باید درکوتاهترین زمان ممکن یک نفر ظرف ۳ تا ۴ ساعت از تهران به
شهری مثل مشهد می رفت و با همین مقدار زمان بر می گشت که امیدواریم با تدابیری
مثبتی که اندیشیده می شود در آینده شاهد کاهش زمان و زودتر به مقصد رسیدن ها باشیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا