استودیو صما

علی مراد فولادوند، از سازندگان برتر و مدیرگروه دژان:

نهضت ملی مسکن به بخش خصوصی وصنعتی‌سازی نیاز دارد/ ۷۵۰ واحد به روش صنعتی در دست اجرا دارم

علی مراد فولادوند از سازندگان برتر و مدیرگروه دژان در گفتگو با صما بیان کرد: اکنون مشکل مسکن در زنجیره آخر که توان خرید توسط مشتری است به مشکل برخورده  راه حل آن این است که از داخل شهرهای بزرگ خارج شویم و در فاصله ای مناسب براساس محل کار افراد شهرکهایی احداث کنیم. در ایران  مسئول احداث این شهرک ها شرکت  عمران و مادر تخصصی است و چندین شهرک اطراف تهران و کلان شهرهای ایران تعریف کرده است؛ اما مشکل این شهرک ها این است که  اولاَ طراحی شهری ضعیفی  دارند و دوماَ سازندگان قوی برای ساخت و ساز وارد این شهرک ها نشده اند.

بنابراین اول نیاز به طراحی مناسب شهری توسط شهرسازان در چنین مجموعه هایی داریم. از طرف دیگر صنعتی سازی ساختمان های اکونومی که در همه دنیا انجام می شود می تواند تا حدود زیادی مسئله را در ایران هم حل کند تا هم برای کسانی که بودجه چندانی ندارند و هم کسانی که دوست ندارند در کلان شهرها زندگی کنند، مسکن با قیمت مناسب ساخته شود.

پروژ نهضت  ملی مسکن اگر شهرک سازی، اکونومی سازی و صنعتی سازی  را مد نظر قرار دهد سازندگان برتر کشور چون این روش توجیه اقتصادی دارد وارد این حوزه می شوند. اکنون پروژه ای که در شهرک ایوانکی  داریم مجموعه ۷۵۰ واحدی ویلایی در قالب شهرک زیستمان است که با روش صنعتی سازی پیش می رود و روزانه حدود سه تا چهار ویلا ساخته می شود . همچنین در پرند و هشتگرد هم با این روش مشغول ساختمان سازی هستیم. همچنین برای احداث این مجموعه ها  از معماران برتر برای طراحی شهری استفاده شده و محیط زیست خوبی تهیه شده که برای هر قشری شمولیت دارد و توجیه اقتصادی خوبی هم برای کسانی که این ساختمان ها را می خرند، دارند

اگر مسئولین به این امر اهتمام بورزند که انبوه سازان خصوصی را دعوت به کار تا خودشان شهرک احداث کنند توقیفات بیشتری حاصل می شود.

 

                               

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا