شهر

جنجال لغو نشست شهرسازی دانشگاه تهران : فشار شهرداری یا کمبود مجوز؟

بازخوانی و بررسی سیاست های شهرسازی و معماری شهرداری تهران

برگزاری نشست‌هایی چون “بازخوانی و بررسی سیاست‌های شهرسازی و معماری شهرداری تهران” نه تنها یک امر ضروری برای توسعه دانش و آگاهی در حوزه‌های تخصصی است، بلکه نمایانگر یک فرآیند دموکراتیک و شفاف در تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها می‌باشد. این نشست‌ها فرصتی بی‌بدیل برای هم‌افزایی و همدلی بین متخصصان، مسئولین، و عموم مردم ایجاد می‌کنند و می‌توانند به عنوان پایه و اساسی برای ایجاد تغییرات مثبت و پیشرفت‌های پایدار در جامعه عمل کنند. بنابراین، محدودیت‌ها و موانع پیش‌روی چنین فعالیت‌هایی نه تنها مانع تحقق این اهداف می‌شود، بلکه نشان‌دهنده نیاز به نگاهی بازتر و مثبت‌تر به رویدادهایی است که می‌توانند در راستای توسعه و آبادانی شهر و کشور گام‌های موثری بردارند.

حسب اعلام شفاهی مسئولین امر، از برگزاری نشست “بازخوانی و بررسی سیاست های شهرسازی و معماری شهرداری تهران”  به دلیل عدم اخذ مجوزهای لازم، ممانعت بعمل آمد. طی چندماه اخیر نشست های متعدد تخصصی مشابه در دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران برگزار شده و در هیچیک از آنها موضوع اخذ مجوز مطرح نبوده است. از سوی دیگر در چند روز گذشته اخبار متعددی در فضای مجازی پخش شده بود که از فشار برخی از مدیران شهرداری بر مسئولین دانشگاه و دانشکدگان هنرهای زیبا برای لغو این نشست حکایت داشت. این در حالیست که از معاونت شهرسازی و برخی از مدیران شهری برای شرکت دراین نشست دعوت بعمل آمده بود. 
سیتی گپ ضمن اظهار تاسف از بروز این وضعیت و عذرخواهی از مخاطبان فرهیخته ی خویش و نظر به اهمیت و ارزش تخصصی بحث های مطرح، نشست مذکور را در زمان اعلام شده( دوشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۵ الی۱۸) در سالن کنفرانس “خانه اندیشه ورزان جوان ایران” واقع در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولیعصر نرسیده به خیابان برادران مظفر  برگزار خواهد نمود.  به دلیل استقبال علاقمندان و کمبود فضا در محل جدید، تلاش خواهیم کرد تا پوشش همزمان آنلاین جلسه را نیز فراهم نمائیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا