شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

تمدید فراخوان مسابقه «طراحی محدوده لونا پارک سابق تبریز جهت الحاق به پارک تاریخی فرهنگی ائل گلی» اعلام شد

مسابقه طراحی محدوده لونا پارک سابق تبریز جهت الحاق به پارک تاریخی فرهنگی ائل گلی تا ۲۰ خردادماه تمدید شد.

به گزارش صما، شهرداری تبریز به‌منظور ارتقای کیفیت منظر شهری در کلان‌شهر تبریز و تأکید بر نقش آن در افزایش احساس تعلق و جذب مخاطبان و گردشگران، تصمیم به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «طراحی محدوده لونا پارک سابق به‌منظور الحاق به پارک تاریخی فرهنگی ائل‌گلی» گرفته است.

اهداف کلی مسابقه شامل تقویت نقش و ارزش مجموعه تاریخی فرهنگی تبریز، طراحی فضای جمعی مناسب در مجاورت باغ تاریخی-فرهنگی ائل‌گلی به‌عنوان یک بخش از مجموعه، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد زیرساخت‌های جذب گردشگران داخلی و خارجی، شناساندن ارزش‌های بومی در طراحی منظر و تقویت حس زیبایی‌شناختی جمعی می‌باشد.

شرایط مسابقه شامل مواردی چون؛ آزادی شرکت برای عموم علاقه‌مندان، برگزاری به‌صورت آزاد و در یک مرحله و امکان تبدیل مسابقه به دو مرحله با موافقت برگزارکننده، می‌باشد. همچنین هر شرکت‌کننده می‌تواند فقط یک طرح ارسال کند و برگزارکننده مجاز به انتخاب طرح‌های برگزیده برای اجرا است.

معیارهای داوری شامل توجه به معیارهای ایرانی-اسلامی با تأکید بر هویت بومی، طبیعت‌گرایی، توجه به زمینه و بستر طراحی با رعایت ابعاد هویتی و استفاده از فناوری‌های نوین و انرژی‌های پایدار می‌باشد. همچنین، خلاقیت، غنای بصری و کارهای هنری، تأثیربخشی بر کیفیت محیطی و با زنده سازی فضای شهری و تأثیرگذاری بر حس غرور مدنی و تعلقات اجتماعی نیز ازجمله معیارهای داوری می‌باشد.

همچنین این مسابقه با داوری؛ مهدی شیبانی؛ استاد بازنشسته گروه معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی، محسن فیضی؛ عضو هیئت‌علمی گروه معماری دانشگاه علم و صنعت، دکتر سید امیر منصوری؛ عضو هیئت‌علمی گروه معماری دانشگاه تهران، اکبر تقی زاده؛ فعال حوزه میراث فرهنگی و مدرس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، احد نژاد ابراهیمی؛ عضو هیئت‌علمی گروه معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز، حامد بیتی؛ عضو هیئت‌علمی گروه معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز، محمد عزتی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و مدرس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، انجام می شود.

جوایز این مسابقه: برگزیده اول: ۶۰۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، برگزیده دوم: ۴۵۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، برگزیده سوم: ۳۰۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، می‌باشد.

شایان‌ذکر است شروع فراخوان از ۵ اسفندماه ۱۴۰۲ و آخرین‌مهلت ارسال مدارک: ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ می‌باشد.

گفتنی است تاریخ داوری: ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام‌شده است.

در پایان، رعایت ضوابط و الزامات شهر دوستدار کودک و ارائه فعالیت‌هایی نظیر رستوران، بوفه، محل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، آب‌نما و پارکینگ در محدوده طراحی نیز ضروری است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس  www.parks.tabriz.irمراجعه فرمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا