شهرمسکن و ساختمانمعماری

هفته اول خرداد با تحویل ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شد

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی : این هفته حدود ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد، و سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که امروز شنبه، پنجم خرداد، به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، برگزار شد، اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: “این هفته حدود ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد، و سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و به مردم عزیز این سه استان تقدیم خواهد شد. این امر نشان‌دهنده ادامه راه شهید رئیسی است و متوقف نمی‌شود. در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور ۹۲ هزار پروانه در کشور شکسته شد و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۷۷ هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.”

بذرپاش با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است، افزود: “به شورای مسکن استان‌ها اختیار داده شده است تا سقف اجاره‌بها را طبق این قانون تعیین کرده و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا ظرف یک هفته پاسخ داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.”

بذرپاش همچنین اعلام کرد: “طبق اعلام رئیس بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی بوده و امیدوارم این روند کاهشی ادامه داشته باشد.”

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: “بحث تأمین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت. برای افزایش سرمایه بانک مسکن، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده و مقرر شد این مبلغ از طریق انتشار اوراق تأمین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.”

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا