دانشنامه ساخت و ساز

شهرهای پرمسافر ایران در تابستان

یکی از تفریحات مفرح و شاد برای خانواده‌ها به‌خصوص در ایام تعطیلات تابستان و نوروز، مسافرت و گشت‌وگذار در کشور است. ایران دارای اقلیم سرسبز و زیباست که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برخوردار است. همین امر باعث شده که علاوه بر مسافران داخلی، شاهد سفر مسافران خارجی به کشور و بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی در ایام مختلف سال باشیم. فصل بهار و تعطیلات نوروزی به‌گونه‌ای است که می‌توان به مناطق مختلف آب‌وهوایی کشور مسافرت کرد، اما در فصل تابستان و با بالارفتن دما اغلب افراد مسافرت به استان‌های معتدل و سردسیر را گزینه بهتری می‌دانند.

هرچند که مسافران بسیاری فارغ از این مسئله مایل به تجربه گشت‌وگذار و مسافرت شهرهای مختلف کشور در تابستان هستند. ما در طی این مقاله قصد داریم به هتل شهرهای تهران، اصفهان و شیراز به‌عنوان سه شهر بزرگ و پرطرفدار برای مسافرت بپردازیم و در حد توان مطالب مفید جامعی دراین‌خصوص ارائه نماییم.

هتل تهران

یکی از گزینه‌های مهم قبل از انجام سفر خرید بلیت و رزرو هتل محل اقامت است. تهران به‌عنوان پایتخت کشور دارای اماکن و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. همین امر باعث شده که افراد در ایام تعطیلات تابستان اقدام به سفر به این شهر نمایند. وجود سازمان‌ها و ادارات مهم کشور در پایتخت، دانشگاه‌ها، جاذبه‌های تاریخی و مدرن و… همه‌وهمه باعث شده که تهران در فصل تابستان نیز میزبان مهمانان بسیاری باشد.

به همین دلیل هتل‌های مختلفی در سطح شهر تهران با ویژگی‌ها و امکانات مختلف و متفاوت افتتاح شده است. مسافران بسیاری تجربه سفر به پایتخت و اقامت در هتل های تهران را تجربه کردند. ازاین‌رو مسافران عزیز می‌توانند باتوجه‌به هدف از سفر به پایتخت هر یک از مجموعه‌های اقامتی این شهر را برای مدت اقامت خود انتخاب نمایند. چنانچه مایل به رزرو هتل در مرکز شهر هستید، گزینه‌های انتخابی شما می‌تواند یکی از هتل‌های اسپیناس تهران، پارسیان انقلاب، مروارید، اورین و پارادایس باشد. درصورتی‌که مایل به رزرو هتل در نزدیکی بازار باشید، می‌توانید هتل بزرگ فردوسی، هتل سعدی، هتل آرمان و هتل شهریار را برای اقامت انتخاب نمایید.

برخی از مسافرت‌ها در ایام تابستان باهدف بازدید از نمایشگاه بین‌المللی انجام می‌شود؛ لذا اغلب میهمانان مایل به اقامت در هتل‌های نزدیک به نمایشگاه بین‌المللی هستند. هتل پارسیان آزادی، هتل اوین و هتل بلوط جزو مراکز اقامتی برای این منظور است. هتل‌های جهانگردی شمشک، هتل توچال و هتل بین‌المللی دیزین نیز جزو گزینه‌های انتخابی مسافران برای گشت‌وگذار در اطراف تهران و بازدید از مکان‌های تفریحی پایتخت خواهد بود.

در کنار انتخاب هتل مناسب باهدف سفر، می‌توانید از هتل‌های لوکس و مدرن پایتخت فارغ از موقعیت جغرافیایی نیز استفاده کنید. هتل اسپیناس پالاس، هتل ویستریا و هتل پارسیان استقلال در لیست هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی لوکس پایتخت قرار دارند که تجربه یک اقامت رویایی و بی‌عیب‌ونقص را برای مهمانان خود فراهم نموده‌اند.

هتل اصفهان

فارغ از زمان سفر یکی از موقعیت‌های گردشگری بی‌نظیر ایران مربوط به شهر اصفهان است. وجود مکان‌های تفریحی و تاریخی بسیار در این شهر باعث جذب بالای مسافران و گردشگران از سراسر دنیا شده است. وجود اماکن و بناهای تاریخی بسیار در اصفهان باعث شده که این شهر را به نام نصف جهان بشناسند. همین امر باعث سفر گردشگران و توریسم به این شهر در فصول مختلف سال شده است. این شهر نیز متناسب با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خود هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی مطرحی را ایجاد نموده است.

لوکس‌ترین هتل‌های این شهر مربوط به هتل پارسیان کوثر و هتل عباسی است که در فضای خاص و مدرن آماده خدمات‌رسانی به میهمانان در این مجموعه است. در کنار این اقامتگاه‌های لوکس در اصفهان می‌توان به هتل پارسیان عالی‌قاپو و هتل پارت به‌عنوان دو هتل مطرح و ۴ ستاره در این شهر اشاره کرد.

درصورتی‌که مایل به رزرو هتل نزدیک به جاذبه‌های گردشگری اصفهان هستید، می‌توانید هتل ستاره، هتل ملک، هتل سپاهان و هتل صفوی را که در نزدیکی میدان نقش‌جهان واقع شده را برای این منظور انتخاب کنید. هتل‌های جلفا و آسمان در نزدیکی کلیسای وانگ در کنار هتل‌های سنتی عتیق، اصفهان و قصر منشی می‌تواند از دیگر گزینه‌های انتخابی برای رزرو بهترین هتل اصفهان در تابستان باشد.

هتل شیراز

یکی دیگر از شهرهای زیبا و توریسمی که دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است مربوط به شهر شیراز است. این شهر باتوجه‌به تفرجگاه‌ها و مناطق طبیعی دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های تاریخی و بوم‌گردی بسیاری است. هتل الیزه، هتل آریوبرزن و هتل بین‌الحرمین به‌عنوان مجموعه اقامتگاه‌های برتر از دیدگاه مسافران و گردشگران به شمار می‌روند.

از دیگر هتل‌های لوکس و ۵ ستاره در شیراز که می‌توانید برای مدت اقامت خود در این شهر انتخاب کنید می‌توان به هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه، هتل چمران، هتل رویال، هتل پرسپولیس و هتل هما اشاره کرد. هتل‌های چهارستاره مطرح در شهر شیراز نیز هتل پارسیان، هتل پارسه و هتل پارک سعدی هستند که با امکانات مناسب آماده پذیرایی از میهمانان در تمامی فصول سال هستند.

باتوجه‌به توریسمی بودن شهر شیراز در این شهر هتل‌های بهتر و ارزان‌تر نیز وجود دارد که با صرف هزینه کمتر می‌توانید اقدام به رزرو آن نمایید. هتل آناهیتا، هتل آریانا، هتل ارگ و هتل رودکی جزو این مجموعه‌های اقامتی هستند. اغلب افراد که قصد مسافرت به شیراز را دارند مایل به اقامت در نزدیکی شاه‌چراغ و مناطق تفریحی و تاریخی این شهر هستند. هتل‌آپارتمان تچر، هتل تالار شیراز و هتل پارس در نزدیکی معالی آباد که یکی از محله‌های معروف شیراز است، در کنار هتل نصیرالملک و هتل ساسان هتل‌های ارزان ولی مجهز در نزدیکی شاه‌چراغ هستند. هتل حافظ در نزدیکی بازار وکیل گزینه انتخابی مسافران علاقه‌مند به بازدید از این مکان تاریخی تفریحی برای سفر به شهر شیراز است. هتل سنتی کریم‌خان و هتل سنتی نیایش برای مسافران و گردشگرانی که مایل به اقامت در مجموعه‌های سنتی این شهر هستند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کلام پایانی

تجربه سفری لذت‌بخش با فراهم نمودن امکانات سفر و محل اقامت مناسب میسر است. در کنار سفرهای بهاری که اغلب در ایام تعطیلات نوروز انجام می‌شود، بسیاری افراد مایل به تجربه سفر در فصول گرم سال در مناطق مختلف ایران هستند. در این میان تهران به‌عنوان پایتخت، مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی و شهرهای شیراز و اصفهان به‌عنوان نماد تاریخی کشور در صدر سفرها قرار دارند.

ازآنجاکه این شهرها جزو بیشترین آمار پذیرش میهمان در فصول مختلف سال است، هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی متنوع و برتری در آن وجود دارد. مسافران عزیز متناسب با زمان سفر و بودجه لازم برای این منظور قادر به رزرو آنلاین هتل در شهرهای مذکور هستند.

در کنار هتل‌های لوکس و مجلل در شهرهای کشور هتل‌های مختلف با امکانات مناسب وجود دارد که شما قادر خواهید بود با یک سرچ کوچک در اینترنت به لیست بلندبالایی از این مجموعه‌ها متناسب با شرایط خود دست پیدا نمایید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا