ضرورت انجام سرمایهگذاریهای ریلی بر پایه بار
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راهآهن اعلام کرد: برای اینکه بتوان به اهداف میان و بلند مدت حمل بار در زیر بخش حملونقل ریلی برسیم لازم است سرمایهگذاری بر پایه بار باشد و توجه و تمرکز خاص بر مراکز عمده بار قرار گیرد.
سید مرتضی علی احمدی با بیان اینکه شرکت راهآهن در راستای هدف
سازمانی خود شرایط لازم و ضروری برای بهرهبرداری و نقل و انتقال حملونقل بار و
مسافر در شبکه ریلی را فراهم کرده است، گفت: توسعه بستر فعالیتهای حملونقل ریلی
در مقایسه با دیگر شقوق حملونقلی، بستگی به توسعه زیرساختها از محل منابع عمومی
دولت و آمادهسازی شرایط بهرهبرداری از شبکه ریلی برای بخش ترابری از محل منابع
داخلی راهآهن دارد.
وی افزود: اصلیترین فرآیند کسب و کار راهآهن جهت تامین منابع مالی
خود، کسب درآمد از محل حملونقل بار تحت عنوان درآمدهای عملیاتی است بنابراین
لازم است تمام اهداف و سیاستهای راهآهن منطبق بر کسب و کار بار و جذب و افزایش
منابع مالی از محل حمل بار قرار گیرد.
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راهآهن عنوان کرد: برای اینکه
بتوانیم به اهداف میان و بلند مدت حمل بار در زیر بخش حمل ونقل ریلی برسیم لازم
است سرمایهگذاری بر پایه بار باشد و توجه و تمرکز خاص بر مراکز عمده بار قرار
گیرد.
احمدی اضافه کرد: آموزش پرسنل در بحث مشتری محوری ( مشاغلی که با
مشتری مستقیما روبرو هستند) از دیگر موضوعات مرتبط با اهداف راهآهن است تا ضمن
شناخت و درک لازم به اصول بازاریابی و ارتباط با مشتری، مجهز به تکنیکها و
ابزارهای ارتباط با مشتری شوند.
وی اظهار داشت: این تکنیکها در قالب سیستمهای فنآوری اطلاعات و
ارتباطات باید در خدمت بخش بازرگانی قرار گیرد تا در قبال بازار منعطف، زمینه را
برای دسترسی به اطلاعات و رضایت مشتری فراهم سازد.
احمدی تاکید کرد: بخش بازرگانی بایستی در برنامهریزی اجرایی و تعیین
پیش نیازها و مطالبات در راس امور قرار گیرد.
وی به بسترسازی فرهنگ سازمانی بر پایه اینکه همگان برای مشتری و رضایت
آنان استخدام شدهایم و به فعالیت میپردازیم، اشاره کرد و افزود: باید ایمان و
اعتقاد داشته باشیم تمام اقدامات همکاران و شاغلان فعال در این حوزه در کلیه سطوح
برای مشتری است که در نهایت موجب چرخش حملونقل بار در شبکه ریلی میشود.
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی با بیان اینکه راهآهن باید بر
این اصل قرار بگیرد که درخواستهای ادارهکل بازرگانی و بازاریابی به واحدها برای
مشتری است، خاطر نشان کرد: سرعت پاسخگویی واحدها با این نگاه که بتوان رضایت مشتری
را جلب و در نهایت منجر به تسهیل کردن فرآیند حملونقل بار شود، نقش سازندهای در
فضای کسب و کار شرکت دارد.
وی گفت: راهآهن بر پایه مشتریمداری است بنابراین ضروری است به سرعت
در ساختار تشکیلاتی و شاغلان آن در سطح ستاد و مناطق بازنگریهای لازم صورت گیرد.
وی یادآور شد: اگر تفکر و تمرکز راه آهن
در تمام سطوح سازمان بر پایه کسب و کار تجاریسازی و اقتصاد دیجیتالی(منافع همه در
گرو منافع راه آهن است) قرار نگیرد، نمیتوانیم ادامه کار دهیم و چنانچه نتوانیم
مشتریان خود را حفظ و حتی جذب کنیم بهتدریج با مرگ سازمانی روبهرو خواهیم شد.