مسکن و ساختمان

مهدیون؛ رییس هیات مدیره «پارس بتن» در گفتگو با صما، مطرح کرد:

دولت همراهی نکرده است

ما تولیدکنندگان بخش نیمه پیش‌ساخته ساختمان هستیم که دولت در افتتاح آن دخالت داشته و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاسیس، راه‌اندازی و توسعه آن ایفای نقش نموده است.

«کورش مهدیون» رییس هیات مدیره «پارس بتن مقاوم تیام» با بیان مطالب فوق ادامه داد: با این توصیف وقتی مجموعه‌ای به این شکل ایجاد شده و اولویت ساخت مسکن مهر در نظر مسئولان بوده، وزارت مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی فعلی، اولین مشتری محصولات آن است اما متاسفانه در این زمینه دولت همراهی نکرده و طی دو سال گذشته حتی یک متر مربع نیز از محصولات ما توسط نهاد دولت، خریداری نشده است.

«مهدیون» با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی درباره محصولات تولید شده در زمینه فناوری نوین و صنعتی‌سازی ساختمان، برعهده نظام مهندسی است گفت: متاسفانه این سازمان نیز برای استفاده از محصولات صنعتی نوین در بخش ساختمان، برنامه‌ای ندارد و تاکنون اقدامی از طرف آنها صورت نگرفته است. این سازمان هنگام ساخت ساختمان هیچ توصیه، پیشنهاد یا الزامی برای صنعتی‌سازی به سازندگان نمی‌نمایند.

وی با مخاطب قرار دادن مسئولان ادامه داد:‌ آقای رئیس‌جمهور! ما بزرگترین تولیدکننده پانل در خاورمیانه هستیم و کمک به عرصه صنعتی‌سازی ساختمان را به عنوان اولویت خود قرار داده‌ایم اما علی‌رغم درخواست‌های فراوان، هنوز یکی از هزاران پروژه‌هایی که توسط شما افتتاح شده، از ما طلب همکاری نکرده‌اند.

آقای نیکزاد! مهر ماه ۸۸ در استان گیلان گفتید:‌بالاترین حمایت ما از صنعتی‌سازی و انبوه‌سازی این است که به صورت تضمینی محصولات همه کسانی که وارد این عرصه شوند و ساختمان تولیدکنند، خریداری ‌نمائیم! اما هنوز یک متر مربع از محصولات شرکت ما در این پروژه‌های انبوه، به فروش نرفته است.

رییس هیات مدیره پارس بتن خطاب به وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز گفت: آقای غضنفری! آیا می دانید تعداد محدودی از کارخانه‌های فعال در هر استان، صنعتی‌سازی و تولید محصولات مرتبط با آن را در دستور کار قرار داده‌اند؟ می‌دانید اگر سالی یک قرارداد با آنها منعقد شود، چه اتفاقی می‌افتد؟!

کورش مهدیون در پایان گفت: استوارترین راه حل به آسانی در دستان گره گشاست.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا