شهر

گلپایگانی مطرح کرد، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

توجه ویژه به بررسی ایمنی ساختمانها در ششمین مرحله ممیزی املاک

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران مفصل تر شدن آیتم ها، توجه ویژه بررسی ایمنی ساختمان ها و کنترل کیفیت ها مورد توجه قرار گرفته است.گلپایگانی

به گزارش صما، عبدالرضا گلپایگانی در مراسم افتتاح ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران گفت: مبنای برنامه ریزی برای شهر داشتن اطلاعات کافی است. در دهه ۴۰ شمسی قوانین مؤثری در مجلس وقت به تصویب رسید که قانون نوسازی از جمله آنها بود. در این قانون شهرداری‌ها مکلف به تهیه برنامه برای شهر بودند و گام دوم نیز وضع عوارض نوسازی بود. اگر این دو گام به درستی تداوم پیدا می‌کرد، امروزه شاهد نتایج مثبت آنها بودیم.

وی افزود: متأسفانه موضوع عوارض نوسازی پس از انقلاب دچار تحولاتی شد. تفاوت‌هایی که ممیزی در این دوره دارد، مفصل تر شدن آیتم‌ها، بررسی ایمنی ساختمان‌ها و کنترل کیفیت‌ها است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر ما چندین مرحله کنترل کیفیت در نظر گرفته‌ایم که با اتکا به نیروهای خارج از سازمان شهرداری انجام می‌شود. نیاز به نیروهای چابک با توان فنی و مهندسی کافی ازجمله مهم‌ترین زمینه‌ها برای انجام ممیزی ۵ ساله است.

گلپایگانی ادامه داد: موضوع دیگر کاهش هزینه‌ها است و با رویکرد مدیریت شهری برای کاهش هزینه‌ها، نه نیرویی به بدنه مدیریت شهری اضافه می‌شود و نه به دنبال هزینه‌های گزاف هستیم. امیدواریم که این دوره ممیزی به سرانجام خوبی برسد.

وی عنوان کرد: به علاوه ما تجدید نظر در طرح جامع و تفصیلی را در دستور کار داریم که امیدواریم این موضوع نیز به نتیجه مطلوب ختم شود

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا